Již od roku 1996 jsme výhradním dovozcem belgických olejářských výrobků DENICOL pro Českou a Slovenskou republiku.

košík je prázdný

Pěnové vzduchové filtry

Aplikační tabulka pěnových vzduchových filtrů DENICOL

Víka vzduchových filtrů DENICOL

DENICOL dodává na český a slovenský trh široký sortiment vzduchových pěnových filtrů vysoké kvality (tzv. molitanů) na více jak 300 typů motocyklů a čtyřkolek. Jsou to vysoce účinné, znovupoužitelné filtry (vypratelné v čistící kapalině DENICOL AIR FILTER CLEANER a následně ve vodě - vícenásobné použití), které zaručují maximální výkon a životnost motorů v kombinaci s kvalitním olejem na filtry (DENICOL AIR FILTER FLUID - vysoce přilnavý, nestékavý olej s dobrou propustností vzduchu).

Dvouvrstvá struktura (první vrstva filtruje hrubé nečistoty a druhá vrstva zachycuje jemný prach) zaručuje vynikající filtrovací schopnost přičemž je maximálně zachován průtok nasávaného vzduchu pro maximální výkon motorů.

Díky kvalitnímu zpracování mají filtry vysokou životnost a mnohonásobnou použitelnost. Pro zvýšení filtračního účinku (např.do velmi prašného terénu) doporučujeme použít prachový filtr, tzn. předfiltr, který se navléká na samotný pěnový filtr.

Filtry Denicol obr.01

Celková příprava vzduchového filtru je velice důležitá pro jeho správnou funkčnost a to platí i pro utěsnění příruby filtru, kterou mažeme vazelínou DENICOL MOTOGREASE.


Postup ošetření pěnových filtrů:

  1. Z motocyklu vyjmeme znečištěný filtr a vložíme ho do nízké nádoby, nalijeme cca 0,1l DENICOL AIR FILTER CLEANER, filtr touto kapalinou nasytíme a necháme asi 2-5 minut působit. Poté filtr pouze tlakem vymačkáme.


  2. NEŽDÍMÁME PŘEKRUCOVÁNÍM, tím bychom poškodili strukturu filtru a snížili jeho filtrační schopnosti!


  3. Starý znečištěný CLEANER můžeme uchovat pro další použití.


  4. Následně pěnový filtr několikrát důkladně vypereme v nádobě s vodou a měníme jí dokud nebude
    při praní úplně čistá (vodu v nádobě vyměníme cca 3x).


  5. Z filtru vymačkáme vodu a necháme důkladně vysušit. Čistý a suchý filtr ošetříme olejem DENICOL AIR FILTER FLUID(litý) nebo DENICOL AIR FILTER SPRAY (ve spreji). Doporučujeme do igelitového sáčku vložit filtr a ten potřísnit olejem a promačkat aby se rovnoměrně napustil.


  6. POZOR! Příliš mnoho oleje může způsobit problémy s průchodností filtru!! Napuštěný filtr necháme
    asi 20 minut na vzduchu vytěkat a poté můžeme namontovat do motocyklu. Při nedodržení postupu může dojít k poškození motoru!!!


  7. DENICOL - VŽDY ČISTÝ VZDUCH PRO VÁŠ MOTOR !!!

Přídavné vzduchové filtry DENICOL

Pěnový prachový filtr - s velkými póry

Pěnový prachový filtr - s velkými póry

použití:

  • jako druhý filtr přes standardní pěnový filtr vzduchu
  • do exrémně prašného prostředí
  • při dlouhém závodu, kdy není čas měnit hlavní filtr (dálkové rallye, dlouhé a prašné enduro etapy apod.). V určité fázi závodu se tento znečištený filtr sejme a dojede se pouze na filtr hlavní.

jak na to:

Ošetří se speciálním olejem na filtry DENICOL AIR FILTER FLUID, nasadí se na hlavní filtr a tím posiluje jeho účinnost, omezuje zanesení a zvyšuje kapacitu nasycení prachem.


Pěnový prachový filtr - s velkými póry

Speciální prachový filtr - jemná plastová síťka

použití:

  • jako druhý nebo třetí filtr
  • na písčité nebo tvrdé suché tratě s velmi jemným prachem
  • ve velmi mokrých podmínkách, kde omezuje vstup vody do sání

jak na to:

Navléká se přes hlavní filtr jako druhý, nebo dokonce třetí filtr (hlavní, pěnový prachový a tento). Tím, že se tento filtr neošetřuje olejem, ale navléká se suchý, tak na něm díky vibracím a rázům většina prachu a písku neulpí a funguje to jako průmyslový vysavač s nuceným vyklepáváním.


doporučení:

  • každý správný mechanik musí po nasazení těchto přídavných filtrů vyzkoušet stroj na správné seřízení směsi (poměr palivo - vzduch).
  • po každém závodě je nutné zkontrolovat všechny filtry bez ohledu na to, kolik jich je použito
  • enduro jezdec na Paříži-Dakar potřebuje odlišnou filtraci vzduchu než juniorský jezdec, který jede závod jen na 10 minut.

Oba tyto filtry se standardně dodávají ve dvou velikostech. Menší je vhodný pro všechny RM, YZ, KX. Větší pro CRF, KTM. Na zvláštní objednávku lze dodat individuální velikosti (autocross, sidecarcross, minibike apod.)


Speciální prachový filtr - arch plastové síťky

Speciální prachový filtr - arch plastové síťky

použití:

  • do exrémně prašného prostředí
  • na tvrdých tratích s velmi jemným prachem
  • ve velmi mokrých podmínkách, kde omezuje vstup vody do sání

jak na to:

Vkládá se za pomocí výztužné mřížky nebo lemovacího rámečku přes vstupní vzduchové otvory komory sání (airbox). Vhodná pro úpravy sání (tuning)