Již od roku 1996 jsme výhradním dovozcem belgických olejářských výrobků DENICOL pro Českou a Slovenskou republiku.

košík je prázdný

benzínová koloběžka Nitro Scooters XG10 - dvourychlostní

Vysoce kvalitní značková koloběžka s výkonným dvoutaktním motorem, co umí jet i mimo silnici.

Kód produktu: KAT7780
Výrobce: NITRO SCOOTERS
Dostupnost: 2 - 5 dní
Záruka24 měsíců

17 490,00 Kč 14 454,55 Kč bez DPH
ks

Popis produktu benzínová koloběžka Nitro Scooters XG10 - dvourychlostní

- ta pravá zábava díky 2-rychlostní převodovce

- vhodné pro zkušenější uživatele obdobných vozítek

- oblíbené Kenda pneumatiky mohou i na nezpevněné cesty

- možnost složení a převozu například v kufru auta

- doporučujeme přikoupení sedla - zvýšení stability a bezpečnosti při jízdě

- příslušenství jako zrcátka, př.blatník, košík atd. si lze přikoupit

 

Více o modelu Nitro scooters XG10

Nitro scooters XG10 se vyznačuje jedinečnou řemenovou 2-rychlostní převodovkou s manuálním řazením. Model XG10 obouvá univerzální 10,5" pneumatiky. Ostatní vlastnosti a díly jsou shodné s 1-rychlostními typy.

Tento model je vybaven "aktivací" pomocí klíče. Až po otočení klíčku můžete koloběžku nastartovat (ručně za táhlo). Pro vypnutí motoru pak otočíte klíčkem do polohy 0 - vypnuto.

Upozorňujeme, že 2-rychlostní modely vyžadují při častějším užívání seřízení převodovky. Pokud chcete eliminovat servisní úkony týkající se převodovky, zvolte spíše 1 rychlostní model.

Převodovka

Tato motorová koloběžka patří k nové generaci, která využívá patentovanou řemenovou převodovku P-Design s dvěmi rychlostmi. Řazení manuální - přepínačem na řídítkách jako u horského kola.

Výhodou řemenové převodovky je nízká míra opotřebení a minimální nutnost údržby oproti starším "olejovým" typům převodovek.

Přenos síly na zadní kolo zajišťuje masivní řetěz, který je možné bez obtíží dopnout během několika vteřin. Koloběžka používá námi zvolený převod, který zajišťuje ideální využití výkonu motoru.

Řadí se manuálně - na levé straně řídítka je umístěna páčka pro ovládání zařazené rychlostí. Použití je stejné jako u horského kola při přehazování předního tácu. První rychlost slouží k rozjezdu, poté je nutné přeřadit na druhý stupeň. K jízdě využíváme především dvojku. Při opravdu prudkém stoupání můžeme přeřadit na jedničku. Díky rozdělení výkonu motoru do dvou rychlostí lze s touto koloběžkou dosáhnout vyšší maximální rychlostí než u jednorychlostních typů.

Motor

Použitý motor je ověřenou stálicí naší nabídky. Jde o silný 2-takt chlazený vzduchem o obsahu 49 ccm. Díky použití sportovního karburátoru s externím vzduchovým filtrem mají všechny koloběžky nečekaně vysoký výkon.

Pro usnadnění startování je na karburátoru gumová pumpička a sytič. Startování je pak otázkou několika málo vteřin. Nádrž má objem cca. 1,1 l. a lze na ní ujet okolo 25 - 35 km. Zde záleží na váze člověka, stylu jízdy a terénu. Motor vyžaduje benzín Natural 95 a syntetický (polosyntetický) olej pro 2taktní motory. Mísení je v poměru 1:30 a je nutné tento poměr důsledně dodržovat (vše důkladně popsáno v manuálu, který ke koloběžce obdržíte.

Odpružení

Tento model je vybaven nejnovější generací předního odpružení vyvinutou naší společností ke zvýšení stabillity a především bezpečnosti koloběžky.

Pouze značka Nitro scooters jako první na světě nabízí dvojité přední odpružení - zajišťují 2 nezávislé pružiny přední nápravy. Výsledkem je dokonalejší odpružení se zvýšenou bezpečností.

2 pružiny doplňují masivní bočnice v kombinaci s námi vyvinutým systémem vahadlového pružení pomocí ložisek. Starý systém (uložení napevno), který se stále u neznačkových koloběžek objevuje, byl velmi problematický. Tento nový systém (založený na principu uložení v ložiscích) nevyžaduje žádnédotahování jistících šroubů, výsledkem je sametově lehký chod pružení!

Tuhost předních pružinlze nastavit dle potřeb uživatele (od měkkého chodu po tužší).

Brzdy & řídítka

Široká BMX řídítka jsou základním předpokladem pro lepší ovládání koloběžky ve vyšších rychlostech. Řídítka lze v případě potřeby snížit o pár centimetrů.

Pravou rukou pak ovládáme páčku plynu a přední brzdu (jako u motorek), levou rukou pak ovládáme zadní brzdu. Komu nevyhovuje tento systém páček převzatý z motocyklů, může si lanka prohodit a bude to jako na kole (pravá ruka ovládá zadní brzdu).

Současné modely nabízíme výhradně s kvalitními cyklobrzdiči, nerezovými kotouči a tahu odolnými sportovními páčkami. Cyklobrzdiče mají jednoduchý systém seřízení a jsou mnohem stabilnější nežli starší typy brzdičů. Pro zvýšení brzdného účinku jsou instalovány tvrdší sportovní destičky (mají delší životnost).

Brzdové páčky mají z výroby integrované závity pro možnost použití originálních zpětných zrcátek Nitro scooters.

Pneumatiky

Tento model má obuté značkové 10,5" terénní pneumatiky od firmy Kenda. Tyto pneumatiky oceníte především při přejíždění nerovností.

Skládací systém

Pro uskladnění či převoz lze koloběžku jednoduše a rychle složit pouhým stlačením páky. Koloběžka se dá pak převážet například v kufru auta. U některých vozů je nutné sklopit jednu zadní sedačku.

Originální příslušenství Nitro scooters

K Vaší koloběžce si můžete doobjednat širokou škálu příslušenství a doplňků.

Například 95 zákazníků ze 100 si přikupuje odnímatelné sedlo. Jízda v posedu zvyšuje komfort a pocit bezpečí při manévrování. Je výškově nastavitelné a použitelné pro osoby do cca. 195 cm.

Doporučujeme zvolit i kryt převodovky, který eliminuje možnost přeseknutí řemenu od odskočeného kamínku z vozovky a také chrání převodovku před nečistotami. Při objednávce krytu převodovky ho rovnou namontujeme na koloběžku.

Doporučujeme nespekulovat a přikoupit značkový, léty prověřený olej Shell VSX. Pokud se rozhodnete pro koupi jiného oleje, pak se ujistěte, že se jedná o olej předepsané specifikace. Zcela nepřípustný je např. olej pro 2-taktní motory M2T.

Všechny koloběžky jsou před prodejem odborně seřízeny, jsou provedeny tyto úkony:

  • první start motoru a seřízení spalování (karburátoru)

  • kontrola / dotažení řemenů převodovky

  • napnutí / promazání řetězu

  • seřízení brzd

  • seřízení předního odpružení a jeho součástí

  • kontrola / dofuk pneu na předepsané hodnoty

  • kontrolní jízda

  • celková kontrola funkčnosti všech součástí

Technické inovace modelu XG10:

  • zesílená konstrukce

  • dvě přední pružiny s nastavením tuhosti

  • inovovaný skládací systém

  • inovované vzduchové filtry

  • nový typ táhla startéru

  • inovovaná řemenová převodovka

  • brzdové kotouče se samochladícím efektem

  • sportovní brzdové páčky s integrovanými závity pro možnost instalace zpětných zrcátek


Provoz na komunikacích v ČR

Koloběžka s pomocným motorem (tj.koloběžka, která je dodatečně osazena motorem a je možné jí provozovat i bez použití motoru odstrkováním) může být použita na komunikacích pokud vyhovuje vyhlášce MDČR č. 341/2014 Sb, příloha 12 (zařazeno do skupiny jízdní kola, tzn. provoz bez ŘP, bez povinného ručení a RZ). Aby směla koloběžka s pomocným motorem na komunikace, nesmí být její výkon vyšší jak 1kW a její max. rychlost nesmí přesáhnout 25 km/h.

Pokud máte zájem o koupi motokoloběžky, která plně vyhovuje dané vyhlášce, nabízíme odbornou úpravu Street legal.Ta spočívá v nastavení koloběžky na vyhláškou předepsané parametry.

Výňatek z nového zákona č.341/2014Sb.,

Příloha č. 12 k vyhlášce č. 341/2014 Sb., Odstavec C, body 8 a 9:

C)Technické požadavky na výbavu jízdních kol, potahových vozidel a ručních vozíků:

8.Jízdní kolo může být vybaveno dodatečně pomocným motorkem, jestliže

a)bude nadále zachován původní charakter jízdního kola podle bodu 1 a 2,

b)pomocný motorek bude přiměřeně plnit podmínky ustanovení § 19 zákona,

c)jeho výkon nepřesáhne 1 kW,

d)v případě použití spalovacího motoru, nebude mít takový motor objem válce nebo válců větší než 50 cm3,

e)maximální konstrukční rychlost nebude vyšší než 25 km.h-1 a

f)montáž pohonného systému - motor, nádrž paliva nebo akumulátor na jízdní kolo, si nevyžádá zásah na jeho nosných částech.

Pokud vozidlo splňuje všechny výše uvedené požadavky, považuje se pro potřeby této vyhlášky nadále za jízdní kolo.

9.Pro účely této vyhlášky se jízdním kolem rozumí i tříkolky a vícekolky, stejně jako vícesedadlová jízdní kola - tandemy a jim podobná vozidla poháněná lidskou silou a určená i k provozu na pozemních komunikacích, jako například koloběžky.


Technické informace:

Max. nosnost

120 kg

Doporučené max.zatížení

do 105 kg

Max. rychlost

cca. 55-60 km/h

Max. rychlost úprava "Street Legal"

25 km/h

Počet rychlostí

2

Motor

vzduchem chlazený dvoudobý jednoválec

Zdvihový objem

49 ccm

Výkon motoru

1,9 kW

Výkon motoru úprava "Street Legal"

1,0 kW

Karburátor

sportovní s membránovým čerpadlem

Vzduchový filtr

sportovní - otevřený

Palivo

Natural 95 + syntetický 2T olej (poměr 30:1)

Objem nádrže

1 litr

Dojezd

25-35 km

Startování

ruční

Spojka

automatická - odstředivá

Přední odpružení

dvojité

Brzdy

kotoučové (přední i zadní)

Pneumatiky

10,5'' terénní Kenda

Přenos síly

řemenová převodovka + řetěz

Skládací systém

ano - patent ''P-DESIGN USA''

Řídítka

široká, nastavitelná (typ BMX)

Barva

černá, stříbrný stoupák

Odnímatelné sedlo

Ano - za příplatek 490 Kč

Hmotnost (bez náplní)

26 kg

Rozměry (složené) DxŠxV

125(117)x63(43)x115(46) cm

Rozměry krabice (D x Š x V)

119 x 44 x 50 cm

Záruka - spotřebitel

24 měsíců

Záruka - firma/podnikatel

12 měsíců

Fotogalerie produktu benzínová koloběžka Nitro Scooters XG10 - dvourychlostní

benzínová koloběžka Nitro Scooters XG10 - dvourychlostní - podobné produkty